S přibývajícím komfortem a zlepšujícími se technologiemi vzniká i více možností přepravy zásilek. V tomto článku vám ukážeme tři méně tradiční způsoby.
Lanovková doprava
Přeprava zásilky tímto způsobem není příliš vhodná pro těžký materiál. Lanovka disponuje pouze malým výkonem a zvládne jen menší zátěž. Má ale nezastupitelnou pozici v těžce dostupném a členitém terénu. Kvůli svým vlastnostem se využívá především na krátké vzdálenosti, výjimečně se ale dá použít i na několik desítek kilometrů. V každodenním životě se s ní nejspíše nesetkáte, slouží totiž především k dopravě vytěženého materiálu z dolů.
Mezi výhody tohoto způsobu dopravy patří především možnost dopravy do nepřístupných terénů. V případě potřeby je možné přepravovat i těžší břemena. Oproti klasickým typům přepravy ale trvá delší dobu, než se vůbec zbuduje přepravní konstrukce. Samotné uchycení a manipulace s břemeny je pak také velice obtížná.
Potrubní doprava
Na první pohled to sice není viditelné, potrubní přeprava je ale velice rozšířená. Přeprava zásilek do zahraničí je díky ní velice rychlá. Dnes se nepoužívá k odesílání klasických materiálů, ale především pro přepravu kapalin. Potrubní sítě tak rozvádí zemní plyn, ropu a další kapaliny nejen v Evropě, ale i po celém světě. Potrubní doprava se může pochlubit svoji neochvějnou spolehlivostí a bezpečností. Materiál se nemá kam ztratit a na místo určení dorazí v přesně určeném termínu.
Pásová doprava
Méně častým, ale velice výkonným způsobem přepravy zásilek je pásová doprava. Ta sice vyniká vysokou nosností, ale mezi její hlavní nevýhody patří vysoké pořizovací náklady. Sice dokáže přepravit i těžká břemena opravdu rychle a spolehlivě, vzhledem k výdajům se to ale nevyplatí. Komplikovaná je také změna přepravní trasy. Jakmile jednu zbudujete, se změnou budete mít problémy.