Efektivní využití zákaznických dat je zásadní, ale často podceňovaný pilíř úspěšného podnikání. Vysoce konkurenční prostředí a rostoucí nároky zákazníků dostávají podnikatele pod tlak. Bez sofistikovaných nástrojů, jako je CRM systém, se proto neobejde ani menší firma. Proč byste neměli otálet a konečně si jej pořídit?
Centralizace informací vnáší do procesů přehled a rychlost
Mezi klíčové benefity CRM softwaru patří centralizace zákaznických informací. Daná vlastnost je alfou a omegou všech dostupných systémů a umožňuje zaměstnancům přistupovat ke všem důležitým datům – od historie komunikace přes objednávky až po faktury. S centralizací odpadá časově náročné dohledávání informací na několika různých místech, jakožto náročnost i jejich správy.
Ruku v ruce s centralizací informací přichází i další zásadní aspekt – snížení chybovosti v rámci každodenní rutiny. Zaměstnanci si vždy okamžitě dohledají potřebné údaje a nehrozí, že se dopustí přešlapů kvůli nesprávným či ztraceným datům.
Vizualizace dat jako základ funkční strategie
Informace mají hodnotu zlata, nicméně využitelné jsou pouze v případě, když s nimi dokážete pracovat. A právě v tomto směru vám vhodně zvolený CRM doslova vymete cestičku k úspěchu. Umožní vám vizualizaci dat formou dashboardů, grafů a tabulek. Díky tomu snadno objevíte silné i slabé stránky a učiníte správná strategická rozhodnutí, která uspokojí zákazníky – a v konečném důsledku zvýší prodej.
Dobrou volbou je například český CRM Microsoft 365 – eWayCRM. Je koncipován pro potřeby menších i středně velkých podniků, a ve verzi FREE je dokonce zcela zdarma.
Automatizací k větší efektivitě a produktivitě
Skutečným časožroutem jsou rutinní úkoly. Kromě toho, že spolykají spoustu drahocenného času, stojí zbytečně moc energie. S CRM systémem za zády nebudete muset většinu opakujících se úkonů řešit. Automatizace se týká například reportingu, ale hlídání termínu, e-mailingu a dalších oblastí podnikání.