Díky CRM systému posunete podnikání na další „level“. Že vám to již někdo řekl, ale zatím jste nedokázali vybrat vhodnou aplikaci? Popravdě se nedivíme – nabídka je pestrá a dodavatelé jednotlivých řešení se předhání v superlativech. Následující indicie vás navedou správným směrem.
1. Hotové řešení, nebo CRM na míru?
Prvním krokem je rozhodnutí mezi tzv. krabicovým CRM a systémem naprogramovaným na míru.
Pro velkou korporaci či velmi specifický obor může být vývoj vlastního CRM systému s netradičními funkcemi dobrou volbou. Naprosté většině firem však plně vyhovuje hotový CRM software.
Krabicové řešení je výrazně levnější a obvykle disponuje všemi klíčovými funkcemi, bez kterých se běžný uživatel neobejde. Navíc nehrozí, že se vývoj protáhne o několik měsíců a přidělá vám tím spoustu starostí.
2. Možnosti integrace s dalšími systémy
Předpokládáme, že CRM systém nebude jediný program, se kterým budete pracovat. Integrace se systémy třetích stran je proto více než žádoucí. Dobrá zpráva je, že v tomto směru nabízí spoustu muziky i jednoduché CRM zdarma. Například české eWay-CRM lze propojit s produkty Microsoft Office, ekonomickým systémem Pohoda, účetním programem Money S3/S5 a mnoha dalšími.
3. Variabilita
Pokud aplikace obsahuje moduly, díky kterým se obejdete bez dalších produktů, berte to jako velké plus. Stejně praktická je možnost variabilního uspořádání workflow. Nabídne-li vám CRM přizpůsobení uživatelského rozhraní tak, aby pro vás bylo intuitivní, neodmítejte.
4. Cloud, nebo vlastní server?
Ještě poměrně nedávno běžely CRM softwary na principu on-premise, tedy lokálně. Technologie má své výhody i omezení. Jako mnohem efektivnější se jeví cloudové CRM, které je cenově dostupnější a rychlejší. Obvykle navíc umožňuje práci i v off-line režimu, takže se tak jako tak dočasně obejdete bez internetu.
5. Co zahrnuje základní cena?
Mnozí poskytovatelé CRM řešení se snaží přilákat zákazníky na nízkou cenu. Ti se pak nestačí divit, když musí připlácet za funkce, které jsou jinde standardem. Proto si předem zjistěte, za co se chystáte platit.