Podnikatelská příležitost nepřichází jen tak. V někom dřímá odvaha začít sám na sebe vytvořit svou vlastní značku, pod kterou bude vystupovat, jiný chce zajetou linku a jen budovat to, co už je ověřené časem, zisky a tisíci zákazníky. Franšíza nabírá na obrátkách. Kam ale nasměrovat svou pozornost?
Propadák na začátek
Mohlo by se zdát, že největším tahákem bude klasický obchod, kdy jen převezmete značku a budete o ní šířit povědomí a posilovat její postavení na trhu. Klasický obchod s rozličným zbožím. Ale kdepak. Do tohoto odvětví se sice pouští čím dál více lidí, ale ani zdaleka to není oblast, která by jako podnikatelská příležitost dominovala. Vhodnější jsou služby, kde působí třeba Extéria Market.
Jídlo táhne
Mezi největší lákadla, ve kterých lidé vidí šance na úspěch, patří restaurace a všeobecně prodej potravin. Je to pochopitelné. Jde o komodity a služby, které člověk k životu potřebuje v rámci běžného “provozu” i společenského života. A jen těžko by si je mohl odepřít. Důkazem toho je, že ze všech franšíz, ze kterých lze vybírat, se jich na restauratérství a potraviny zaměřuje největší podíl. Záleží na každém, co je mu blízké. Nestačí podnikat a jen chodit do práce. Na úspěchu se výrazně podepisuje i fakt, že souzníte s filozofií firmy a její osvětu a odkazy šíříte zcela přirozeně.
Finanční sektor
Do této oblasti se pustí jen ty otrlejší podnikatelé. Práce s penězi je občas ošemetná, ale zároveň stabilní zárukou příjmu a úspěchu. Máte-li odvahu, otevřete si franšízu s bankovními službami nebo s finančním poradenstvím a spojte se s realitními makléři. Nebudete litovat. Poptávka ze strany klientů je ohromná a nepolevuje.
Vzdělávání a rozvoj
I třetí příčka je poměrně netradiční a jen málokoho by napadlo, že bude vzdělání na poli franchisingu tak vyhledávané. Možností, jak se v této oblasti uplatnit a založit franšízu, kterou rozšíříte původní značku, je celá řada. Záleží na tom, k čemu máte vztah. Nejčastěji jde o zájmové skupiny pro děti, školky a jesle nebo jazykové lekce.